Kes me oleme

Alguses...

Lush'i asutasid 1995. aastal kuus asutajat: Mo Constantine, Mark Constantine, Rowena Bird, Helen Ambrosen, Liz Bennett ja Paul Greeves.

Eelmise postimüügiettevõtte Cosmetics To Go - mis oli väga edukas ja kukkus kokku liigse kaubanduse ja üleujutuse tõttu - lõppemise järel lõi ja inspireeris sama meeskond uut ettevõtmist nimega Lush.

Lush on 10% ulatuses töötajate omanduses ja meie inimesed on meie ettevõtte süda ja hing...

meet the founders

Mark Constantine

Mark Constantine co founded Lush with five friends and creative confidants in 1995 after the collapse of previous mail order business Cosmetics To Go. Mark has been a key driving force behind the business for 25 years and also works as part of the product development team creating hair, skincare and body creams as well as decadent Lush spa treatments.

Challenging the business to create fresh, innovative and anarchic cosmetic products, it is some of Mark’s beliefs that Lush is based on and that have become the backbone of the company. Lush’s stringent and pioneering ‘against animal testing policy’ is just one example of how his strong beliefs have transformed the cosmetics industry – he introduced a Supplier Specific Boycott Policy, which means that Lush will not buy any ingredient from any supplier that tests any of its materials on animals for any purpose. This policy is unique in its field and is different and distinct from the Fixed Cut-Off Date policy employed by the Humane Cosmetics Standard.

Mark’s plight against over packaging in the cosmetic industry is another. In the Channel 4 documentary ‘The Insider: Packaging is Rubbish,’ Mark highlighted just how much waste the average British citizen goes through in a lifetime and exactly where it ends up – in landfill. This is why the majority of Lush products are designed to be solid and can be sold without packaging.

In the 2010 Queen’s New Years Honours list Mark and his wife Mo Constantine both received OBEs for their services to the beauty industry. Mark has been named five times since 2010 as one of London’s ‘1000 Most Influential People’ in the Environment and Business Brains categories by The Evening Standard newspaper. In 2015 Mark was named in BBC Wildlife magazine as one of the 50 most influential people in British wildlife.

Mark’s enduring love and enthusiasm for his work, as well as the beauty and retail industries, remain at the heart of his determination to make Lush the company we all want it to be.

Mo Constantine

Mo Constantine: Kaasasutajaks, toodete leiutajaks, tootmisjuhiks ja vannipommi ja šampoonibaaride peamurdjaks!

Mo alustas oma tööelu juriidilise sekretärina, kuid tema karjäär (ja meie vannitoa riiulid) muutusid helgemaks, kui ta hakkas huvituma uuest looduskosmeetikast. Kaheksakümnendate lõpus leiutas Mo uusi põnevaid kontseptsioone postimüügifirma Cosmetics to Go jaoks. Siin hakkas Mo, kes sai koolitust tuntud kosmeetikauurija Stan Kryztali käe all, spetsialiseeruma tahkete, konserveerimata ja pakendamata toodete leiutamisele. 1988. aastal sai ta esimese patendi, milleks oli ülipopulaarne tahke šampoonibaar. Sellest ajast alates on Mo loonud mõned kõige meeldejäävamad ja loomingulisemad tooted, millest kõige kuulsam on maailma esimene Bath Bomb. Mo leiutas koos keemik Staniga ka esimese valatava seebialuse ning läks seejärel sammu võrra edasi ja sõnastas uuesti palmiõlivaba seebialuse.

Nüüd võib Mo't sageli leida High Street 29 asuvas laboris või (lukustamise ajal) perekonna kodu kõrval asuvas varjualuses, kus ta koos Claire'i ja Jackiga valmistab vaagnaid auravate seebiideedega või tolmuseid kausid erksavärviliste vannisegudega. Kui Mo ei ole seal, siis külastab ta tõenäoliselt ühte seitsmest rahvusvahelisest tootmisüksusest, mis tema sõnul toodab käsitsi valmistatud tooteid, tagades samal ajal suurepärase värskuse ja kvaliteedi.

Rowena Bird

Tutvuge Rowena Birdiga, ühe Lush'i kaasasutaja ja paljude kirgede naisega.

"Ma töötan ostumeeskonnas, uues klienditeenindusmeeskonnas ja salajase ostmise meeskonnas, istun juhatuses, aitan luua aknaid, torkan oma nina eetika/keskkonnaalastele koosolekutele, Black Lives Matteri koosolekutele, leiutan tooteid, istun meigitiimi ääres, olen kirglik meie partnerite edu suhtes ja mul on arvamus peaaegu kõigest, mis on seotud Lushiga, sest ma armastan meie ettevõtet kirglikult."

Ja pole ime, et Rowena nii tunneb, sest ta on olnud Lushis esimesest päevast saadik ja tegelikult isegi enne seda! "Ma liitusin Marki, Mo & Liziga 7. septembril 1981, tihedalt järgnesid Helen, siis Karl ja Paul, nii et olen nendega kõigiga koos töötanud juba 39 aastat!"

Alustades oma ametialast karjääri iluteraapiaõpetajana, kolis Rowena Northamptonshire'ist Poole'i, kuna ta on alati tahtnud mere ääres elada. Nendel algusaegadel, enne Lush'i, nagu me seda teame, toetas Rowena ettevõtet igal võimalikul viisil - henna segamine, arvete trükkimine, juuste pesemine Marki trikoloogiakliinikus oli kõik tööde nimekirjas. "Kohanemisvõime oli üks minu võtmeoskusi ja 39 aasta jooksul olen voolanud läbi ettevõtte, otsides võimalusi, luues katalooge, leiutades pakendeid, kirjutades koopiaid, tehes kõike, mida on vaja teha."

Selline suhtumine töösse on tähendanud seda, et Rowena on võtnud vastu palju võimalusi, sealhulgas (kuid neid on liiga palju, et neid siin üles lugeda!) meigibrändi B Never Too Busy To Be Beautiful käivitamine, Lush'i võtmepoodide avamine, peaaegu kõigi meie partneriturgude külastamine ja ärisuuna loomine koos oma juhatuse liikmetega.

Helen Ambrosen


As Product Inventor for Lush, Helen Ambrosen enjoys exploiting the link between food and cosmetics – for which her specialist knowledge of raw ingredients has proved invaluable. Helen is responsible for the company’s highly innovative range of ultra fresh products, which are made daily using fresh, organic produce and sold in-store where they are kept on ice. Helen also has two patented product categories to her credit – solid bath oils and bath melts.

Paul Greeves

Paul Greeves is our International Man of Mystery. Little is known about Paul, one of Lush’s original Co Founders but we take it on excellent authority from people in the know that he has worked in many departments in Lush, showcasing his talent, over the years.

Legend has it Paul joined Lush as a bio-chemist, to run the Lush labs and since then has headed up mail order, data security and even the Lush Times.

Liz Bennet

“Liz Bennett and I worked together all of her working life except for one month. She believed in teaching and nurturing and I believed in natural talent. As a consequence I learnt so much from her and she had to suffer me. Because we were both obsessed with beauty and hair and couldn’t find effective enough products that matched our customers’ needs we worked and worked on our formulas. Everyone who visited our herbal hair and beauty salon in those early days was experimented on without knowing it. If we travelled together on the train and an unsuspecting passenger fell asleep facing us we would discuss their hair and skin in muted tones.

We gave hundreds of talks together before we even started working alongside The Body Shop. She could give advice on my stuff, and me on hers as we worked together so well.

When I think back our dreams in those days have been surpassed so many times over but her standards have not. She was an example for anyone wanting to start and run a company run by and predominantly staffed by women. Today I see her influence everywhere even though she will never again take someone to one side to discuss their personal hygiene. She was kind and unassuming, balanced and considerate, outspoken to the point that I would think something and hear her say it. I hated it when she retired and miss her now she has gone. It’s the stupid things... She worried so much about a pension when we were twenty not knowing that with her talent we would do so well that her future would be much brighter and more secure than she could have imagined. I find it hard to believe that we will get together in the lab this Christmas Eve and she won’t be there. We will lift a glass of grog to her and miss her dreadfully.”

~ Mark Constantine

Kõik ettevõtted vajavad visiooni. Kuigi me ei saanud sellest tegelikult aru, oli Lush'i asutajatel visioon. Me uskusime, et te tahate tõhusaid tooteid. Looduslikud (kuigi kes teadis täpselt, mida see tähendab), värsked (ja sellega heitsime varju meie konkurentidele, kes müüsid steriilseid, umbunud keemilisi keemiaravimeid, mis olid kolm aastat vanad), ning me ei tahtnud kulutada rohkem raha pakendile kui sisule. Seega uskusime eelkõige, et te tahate hea hinnaga tooteid, mitte odavaid, kuid oma raha eest palju head juuste ja keha jaoks.

Tagantjärele vaadates on suurepärane ja alles nüüd mõistame, et meie visioon oli lihtsalt rahulolematu reaktsioon konkurentide toodetele: soov midagi tervislikumat ja rohkem kooskõlas lillede ja mesilaste kui konditsioneeritud pilvelõhkujate ja kõrvitsamaitselise latte'ga algava hommiku järele.

Elu väljakutsetega silmitsi seistes avastame sageli, et kuigi me võime tahta palju asju, on see, mida me vajame, väga lihtne. Me arvasime, et kuigi meie tooted ei ole kõik, mida teie, klient, tahate - vanust vähendavad, silikoonist, säravad, botoksilised asjad -, näeme nüüd, et see, mida me teeme, on kõik, mida te vajate.

Kus me siis nüüd oleme? Hindame ümber.

Natural - kas me oleme juba jõudnud sinna? Ei, aga me ei ole kaugel. 2017-2018. majandusaastal moodustasid looduslikud koostisosad 65% meie ülemaailmsetest toorainekulutustest, samas kui 35% kulus ohututele sünteetilistele materjalidele. Kui ma 1977. aastal Liz Weiriga esimest korda oma tooteid müüsin, siis sai mulle öeldud, et need on liiga looduslikud, kuid siiski olid nad kaugel sellest, kus nad täna on...

Kuidas me oleme kasvanud

Kui paljudel teist on oma vannitoas kasutamata tooteid? Sest koju jõudes leidsite, et toode ei ole see, mida lootsite, või ei sobi teie nahale, juustele või elustiilile. Lõpuks on vannitoakapid, aknalauad ja riiulid täis soovimatut kraami, mis on teel prügilasse. Kui me valmistame tooteid igale vajadusele, saab igaüks osta täpselt seda, mida vajab, ja lõppkokkuvõttes vähendada jäätmeid.

Isikliku teeninduse pakkumine on parim keskkonnaalane tava. Kui me suudame teid ühendada teie vajadustele sobiva tootega, saate te tõesti hea hinna ja kvaliteedi suhte, me saame püsikliendi, tarbetute toodete tarbimine väheneb ja raha ei lähe enam raisku. Kui mõelda, millist toodet inimesed tegelikult tahavad, siis tahavad nad tooteid, mis on valmistatud vikerkaartest, ükssarvikutest ja vesipursetest, ja meil on see olemas!

Meie toorained on parimad, mis nad olla saavad. Üks näide on see, et kasutame oma toodetes soola, millel on tõeline kasu, ja me hangime seda lindude lennuradadest. Üks meie tarnijatest, Antonio, nii koristab meie soolatööd kui ka töötab Portugalis Lääne-Algarve soolakoosluste kaitsmise ja säilitamise nimel. Linnud, sealhulgas suured flamingod, lusikakajakad, musttiib-tiirud ja paljud pardiliigid kasutavad soolakuid talvituspaikadena, samas kui vingerjad ja lokk-kirjurähnid kasutavad seda ala oma rändeteel puhkekohana.

Selle ilusa ja olulise rannikuala säilitamine on siin õitsvate eluslooduse ja tulevaste soolapuhmaste põlvkondade jaoks hädavajalik, seega kaitseme neid linde ja soolapuhmaseid.

See, mida me teeme, ei ole raketiteadus; inimesed on juba ammustest aegadest saagimist ja hoolitsemist harrastanud. Kuid viimastel aastatel on paljud preparaadid muutunud sünteetiliseks, keeruliseks, liiga emulgeeritud ja ennekõike liiga konserveeritud. Kogu oma elu oleme kõvasti töötanud selle nimel, et eemaldada oma toodetest säilitusained, ilma et mõju väheneks. Oleme selle kallal töötanud ja töötanud, kuni oleme eksperdid, ja ikkagi kurdavad mõned inimesed parabeenide üle. Kui me ei saa säilitusaineid eemaldada, peame otsima kõige ohutuma ja uurituma variandi. Me kasutame parabeene, sest kõik teised olemasolevad säilitusained ei ole nii hästi uuritud kui parabeenid.

Säilitusained peavad olema mürgised, see on nende olemus, kuid me oleme õppinud, et me ei pea üldse midagi säilitama. See on see, kuhu me läheme.

Aastatel 2015-2017 on meie parabeenide ostmine vähenenud 11,7 tonnilt aastas 7,7 tonnile, kuigi meie müük on samal ajavahemikul kasvanud. Miks meie müük kasvab, samal ajal kui meie säilitusainete kasutamine väheneb? Sest meie kliendid on piisavalt lahked, et osta naku- ehk isekonserveerivat versiooni.

Ühtegi neist hämmastavatest koostisainetest ei testita loomade peal. Oleme algusest peale pidevalt tõestanud, et kaubamärk ei pea loomade peal katsetama. Lush Prize sai alguse 2011. aastal ning meil on olnud 93 võitjat ja me oleme andnud £1,86 miljonit eurot loomkatsete alternatiivide jaoks. Seni on Lush Prize'i võitjaid olnud kõige rohkem USAs.

Kui Lush saab seda teha, miks ei saa seda teha kõik teised? Kui ma mõtlen tagasi loomkatsetele, siis see, mis tundus minu magamistoas aastaid tagasi mõistlik mõte [selle keelustamine], on muutunud õigusaktiks, mis keelab kosmeetikatoodete loomkatsed 40 riigis. Me oleme aastaid võidelnud loomkatsete lõpetamise eest, alates katsest ladustada kaks tonni loomasõnnikut Euroopa Liidu ukse taha kuni meie Regent Street'i poe kaotamiseni, kuna majaomanikele ei meeldinud, et kolm miljonit vaatajat vaatasid selle poe aknas filmitud inimkatsete videot. Me jätkame praegu võitlust loomkatsete vastu.

Siis on veel andmine. Saite varsti Knot Wrap'ile pihta. Alates 2009. aastast oleme müünud (ja järelikult taaskasutanud) 47 tonni kauneid salli. Seejuures ei ole isegi arvesse võetud 124 naist, kes on leidnud tööd re-wrap meie kangaskottide valmistamisel.

Viimase viie aasta jooksul oleme kogunud ja andnud £50 miljonit eurot ning ainuüksi eelmisel aastal rahastasime 3500 rühma.

Mis saab edasi?

Töö oma püüdluste nimel on väljakutse. Lush on pikka aega kõvasti tööd teinud, nii et võib olla keeruline mõelda, mida me saame järgmiseks teha. See on mulle pähe mänginud sellest ajast peale, kui üks ajakirjanik küsis hiljuti, kui palju loovust võib meil 25 aasta pärast veel alles olla. Vastus on: seda on kõikjal. Lush õhkab loovust, mõnikord on mul isegi raske seda ohjeldada; see on fantastiline.

Ma ei ole aastaid Lushile plaani kirjutanud. Ma arvan, et viimati oli meil sidus plaan 2013. aastal; see oli hea plaan ja see kestis meil üsna kaua. Igal aastal püüdsime seda pidevalt uuendada, aga me ei teinud seda kunagi. Sel aastal tahtsin kirjutada uue plaani. Nii et siin see on, internetis, et kõik saaksid seda näha.

Salajane Lush Cosmetics Master Plan

1. Tee tooteid igaks vajaduseks. Küsimus ei ole selles, mida kliendid tahavad, vaid mida nad vajavad.

2. Ole igas kategoorias number üks. Ärge leppige status quo'ga: leiutage uusi tooteid, mis täidavad kogu visiooni.

3. Loo kosmeetikarevolutsioon, et päästa planeeti. Meil on aeg otsas - me vajame revolutsiooni.

Viimases WWD Beauty top 100-s on L'Oréal number 1 ja meie oleme number 33. Oleme 25 aastat teinud suurepäraseid tooteid, ilusate koostisainetega, oleme oma klientidele läbipaistvad ja ei müü neile võltsitud kasu. See on tõeline mõistatus, miks me ei ole kosmeetikafirma number üks. Keskkonna huvides PEAME olema number üks.

Asi on selles, et üks grupp meist jõuab oma karjääri tippu ja me oleme silmapiiril selle ees, mida me kogu elu tahtsime teha. Me tahtsime, et ei oleks säilitusaineid, me tahtsime, et ei oleks pakendeid, ja vähehaaval oleme töötanud selle nimel, et seda teha.

Me peaksime olema säravaks eeskujuks, kelleks iga teine kosmeetikafirma tahab saada, see ei peaks olema Proctor and Gamble või L'Oréal, sest Lush teeb ikka ja jälle õigeid asju. Ägedalt, vapralt, mõnikord rumalalt ja julgelt.